torsdag 30 januari 2014

Shopping, Ikea och snälla barn

Alla ni som drömmer om Solsidan-livet: det finns hopp!
Nu har jag och min kära tandhygienist varit på shopping-runda. Eftersom hon är nybliven mamma trodde jag vår shopping skulle bli max en timma innan babyn tröttnade. Men nej! Det finns bebisar som är födda till ett liv i glamour. Detta är en av dem. Hon uthärdade 1,5 timmar tyst i vagnen, slumrande och ljudlöst. När vi pausade i restaurangen började hon gny lite och nu trodde jag definitivt det var slutshoppat. Men nej, den exemplariska lillan fick mjölk från mamma-baren och sedan var det dags för en ny tupp-lur och det glada och nytankade sällskapet kunde fortsätta sina inköp. Totalt klarade hon tre timmar i vagnen utan skrik, hon sov nästan hela tiden.
Kan man beställa sådana barn? I så fall tror jag att jag skulle våga mig på moderskapet. Men jag är lite osäker på hur bra nöjd-kund-garantin funkar.

Dagens tips på outfit som kan roa omgivningen: nalle-dräkt till baby!
Inte nog med att det är sött med en halvmeters levande nalle, det ser också väldigt roligt ut när mamman ammar sitt nalle-barn. Dräkten ifråga är en overall i teddy-fleece med små vantar, tossor och en kapuschong försedd med nalle-öron. I amningsposition ser man ju bara baksidan och då ser det ut om en teddybjörn med blöj-bak. Jättesött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar