onsdag 22 januari 2014

Is, shopping och ulliga hästar

Härligt med vinter! Mindre härligt med is kanske, men alla som varit i Göteborg en isfri vinter vet vad alternativet är: lerans förbannelse. Men "hell freezes over" ibland, så nu är stigar och ängar frusna och farbara. Wohoo!

Ridturer i vinterlandskap väntar! Fast...innan det frös så fastnade en av hästens boots i leran så någonstans djupt infrusen i lera ligger en liten söt rund sko. Kanske kommer framtida arkeologer förundras över att nutidens hästar skuttade omkring i små jogginskor.
Nåväl, inget att göra åt det, annat än att köpa nya. De har ju gjort sin tjänst i flera år så det är kanske dags nu. När nya skulle beställas fick jag reda på att de inte tillverkas längre. Va? Så bara för att kvaliteten är så bra att de håller typ 5 år så slutar de göra dem? Jaja, så går det när man är en trogen kund som köper nya vart femte år.
Efter lite runtringning hittade jag dock en försäljare som hade min hästs storlek! Jaa! Min mor säger alltid "är det något bra så tag två!". Eftersom jag är min mors dotter så beställde jag två. Fick lite rabatt för skadade förpackningar så nu får jag snart fyra små skor i brevlådan för endast 2000. Och så broddar på det, några hundra till. Det kostar att ligga på topp! Hoppas de kommer innan isen är borta så jag hinner njuta av mitt fynd.

En annan trevlig sak med minusgrader och frusen lera är att hästarna inte blir leriga när de rullar sig. De är duniga och rena, det är en fröjd att se när man är van vid gegg-inpackningar. Underbart!
Dags för lite bilder tycker jag, skall se om jag lyckas ta några idag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar