onsdag 9 februari 2011

Vårkänslor!

Ja, nu kommer ljuset och vårkänslorna med det!
Underbart! Nu väntar man bara på att löpsedlarna ska fyllas med de obligatoriska bantningstipsen inför beach 2011.
Även jag har börjat dragas med lite i den allmänna träningsnarkomanin. Jag har varit på gym hela två gånger sedan årsskiftet! Och så kallar han mig latmask, va? Min kondis är dessvärre obefintlig, jag höll nästan på att flyta bort på cross-trainern. Inte kul att ställas öga mot öga med dekadensen. Nu känns det obegripligt att jag någonsin kunnat springa en mil obehindrat. På fredag har jag en träningsdejt med min kära tandhygienist. Hon har blivit värsta friskusen numera. Hon har bojkottat våra trevliga ostkex-sammankomster och bytt dem mot zumba och rotfrukter. Sorgligt, jag tar ett kex till som tröst...
Varför ser förresten alla gym-besökare så otäckt vältränade ut? Man känner sig ju som barbamamma! Och alla speglar...hu! Speglarna gjorde smärtsamt klart för mig att mina (som jag trodde) snygga vita träningsbyxor var genomskinliga. Trosorna syntes på ett synnerligen oklädsamt sätt, så nu måste jag köpa nya byxor också. Det är dyrt att komma i form.
Dessutom är det mycket roligare att köpa ridbyxor än träningsbyxor- Nedräkningen till Gothenburg horseshow har börjat! Vi får se om det blir några nya träningsbyxor, man måste ju prioritera. Jag tror jag börjar med att inventera pojkvännens garderob.

2 kommentarer:

  1. nu ska vi köra på som 17 på cross-trainen på fredag. Kanske ska bli en varje vecka grej? hihi. Hälsningar tandhygienisten

    SvaraRadera
  2. Ja, det borde det bli egentligen! Om vi skippar styrkan ibland kan vi nog hinna det varje fredag. :-) Höjde mitt rekord med 4 minuter, men jag avslöjar inte vad totaltiden var, man ska tänka positivt!

    SvaraRadera