måndag 14 februari 2011

Alla hjärtans dag!

Åh, visst är det mysigt med en dag helt vikt åt att mysa och överraska varandra?
Jag håller på och städar (ja, det är faktiskt sant, jag städar frivilligt utan att det ska komma någon), för att överraska min älskling. Och överraskad lär han bli, jag är nämligen dålig på datum, så han tror nog inte att jag minns att det är alla hjärtans dag. Men jodå, det gör jag, och jag ska baka en kaka också. Jag har bara inte riktigt bestämt vad det ska bli. Han gillar chokladglasyr, men jag skulle vilja att kakan blir röd, så jag vill ha jordgubbar eller något på den. Hmm, alla dessa beslut.

I förrgår var vi på inflyttningsfest. Några vänner har köpt ett hus, och nu är det rejält invigt minsann! En rolig fest var det, med mycket folk. Så mycket folk hade inte fått plats hos oss, deras hus var några storlekar större än vår lägenhet. 6,5 gånger så stort närmare bestämt!! Jag vet inte hur många rum det var, men det var många. Husets dam hade fått en ny garderob som var ett rum på ca 16 kvadrat med en spegel som var 3-4 kvadratmeter stor. Ojoj...längtar efter ett hus känner jag!
De små palmerna vi köpt som inflyttningsblomma likade små kvistar i de stora fönstren. Men de växer nog till sig, får vi hoppas.

Såg en stund på Oprah Winfrey förut. Georg Bush var gäst. Han har visst skrivit en bok som ska få honom att framstå som missförstådd, sympatisk och oskyldig. Han passade på att förklara sig missförstådd och oskyldig på en massa punkter som han fått kritik för, och publiken applåderade lyckligt. Uh!
Exempel på förklaring när han flög över omfrådet förstört av Cathrina utan att landa och utan att sända mer hjälp förrän flera dagar senare:
Han hade tittat ut med stor sorg och chock ur planet, men bestämt sig för att inte landa för att då hade han tagit onödiga resurser i anspråk för personligt skydd.
Varför kom inte hjälp då? -Han hade haft ett möte ombord på Airforce one, och när mötet blev tjafsigt och ostrukturerat hade han tagit områdets guvernör med sig fram i enrum och sagt "be mig att skicka federal hjälp", varpå hon lär ha svarat "ge mig 24h att tänka". Därför dröjde hjälpen.
Mängder med snarlika förklaringar, som faktiskt fick honom att låta oskyldig, om än naiv och trögtänkt. Man förstår ändå att han nått topp-position, han var bra på att prata och på att låta sympatisk.

Ja, nu är det städdags igen, pausen är slut, återkommer senare med rapport ocm kaka och kväll. Blir det riktigt lyckat återkommer jag inte förrän imorgon! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar